fredag den 6. april 2012

Det grå muld eller bare gammel.


Og så kom dagen hvor man blev ”gammel”, man har rundet ethjørne. Men hvad betyder det i virkeligheden. Hvis vi nu havde opdelt tidsberegningeni kvarte år, altså forår – sommerår – efterår og vinterår, så ville jeg jo være240 år, lige som gamle smølf. Eller vi havde år på 730 dage, så var jeg kun 30år. Nå men nu tager vi jo udgangspunkt i 365 dage pr. år, og så er jeg lige blevet 60 år.
Det er ikke der at være blevet 60 der er så skrækkeligt det ermere den måde det sker på. Og nej der var ikke fordi jeg ikke fik besøg afvenner og familie - stor fest. Næ det var sku' en hyggeligt. Nej problemet er den måde man bliver mindet om, at nu tilføre man enten det grå muld eller guld.

Det hele starter med at diverse breve kommer ind adbrevsprækken måneden op til man fylder 60år. De kommer fra ATP - pensionskassen- a-kassen - banken- m.f. og indeholderefterlønsbevis – pensions opgørelse og andet. "Nu skal du vide, at du er blevet gammel, og kan gå på efterløn".
Her efter kommer kollegaerne kommer ind og spørg forsigtigtom man så skal på efterløn. Ander kollega gør dig opmærksom på at man som 60årig kan melde sig ind i ældresagen og få diverse gode tilbud. Der er dog ikkenogen der i nu har tilbudt mig at følge mig over vejen.
"Det er sku' uhyggeligt, du,- du er blevet gammel".

Jeg kan ikke finde ud af om de helst vil ha jeg bliver eller går. Om jeg er guld eller muld.

Dog var der et lille lysglimt, da HR afdeling - som skulle skrive om min 60 årsdag på intra nettet. De påstod at dehavde været nød til at kontrollerer oplysningerne, da de ikke mente at jeg skulle være så gammel. :-)

Nå men tænk alt det postyr bare fordi man skifter et nummer i en kalendertabel.

Men jeg er altså blevet gammel, med ret et at tage mig en morfar på sofaen, gåmed briller og drikke et glas rødvin for ikke at forkalker. Ikke så ringe endda.Men jeg har nu ikke tænkt min at formulde og jeg sælger stadig mit guld til den bedste pris…..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar